donderdag 24 mei 2012

D66 stelt vragen over herbestrating Kerkplein

De fractie van D66 Meppel stelt tijdens de raadsvergadering van 24 mei vragen over de herbestrating van het Kerkplein. De herbestrating is inmiddels voltooid. Het Kerkplein is hiermee erg opgeknapt. Wel is D66 opgevallen dat de bestrating scheef loopt op veel plaatsen, waar horecaondernemers hun terrassen neerzetten. Dit is positief voor een betere waterafvoer, maar geeft nogal enig ongemak voor de terrassen. Daarom ziet de D66-fractie in de persoon van raadslid René Bijderwieden aanleiding de volgende vragen te stellen aan het College:
1. Is de bestrating van het Kerkplein al definitief op geleverd? 2. Is er met de aannemer gecommuniceerd dat er op het plein terrassen worden opgesteld? 3. Is het college met ons eens dat de bezoekers van onze mooie stad op een terras toch enigszins recht moeten kunnen zitten? 4. Is er overleg geweest met de horeca ondernemers op het plein? 5. Gaat het college nog maatregelen treffen om het plein beter horeca terras vriendelijker te maken. 6. En welke actie denkt het college in deze te nemen?